Oktober maand van de sterilisatie en castratie

Wij bieden u in de maand Oktober 10% korting aan op het castreren of steriliseren van uw dier. Deze korting geldt wanneer u in oktober een afspraak plant. Dit geldt voor zowel uw Hond, Kat als Konijn!

Als u meer wil weten over de voordelen van het steriliseren van uw hond dan kunt u dat HIER op onze site al lezen. Het steriliseren van een konijn wordt voorlopig minder vaak gedaan. Sterilisatie heeft echter wel een aantal voordelen:

• Geen kans meer op (onverwacht) jonkies
• Geen baarmoederontstekingen meer
• Geen kans op baarmoederkanker
• Geen kans op melkkliertumoren
• Minder agressie
• Geen schijnzwangerschappen meer

Tot 80% van de vrouwelijke konijnen krijgt op latere leeftijd te maken met kanker van de baarmoeder en/of melkkliertumoren.
Sterilisatie kan vanaf de leeftijd van 5 maanden en wordt het best gedaan voor de leeftijd van 1,5 jaar, om zoveel mogelijk medische voordelen te hebben.

Het risico van anesthesie

Een chirurgische ingreep houdt altijd een klein risico in voor de patiënt. Konijnen zijn gevoeliger voor verdoving dan honden en katten.
Dit komt deels omdat konijnen veel stressgevoeliger zijn, en ook omdat ze het vaak niet echt gewend zijn om gehanteerd te worden.

Wij stellen alles in het mogelijke om de operatie en anesthesie zo veilig mogelijk te laten verlopen. Daarom gebruiken wij Gas anesthesie.
De konijnen krijgen eerst een sedatie, waardoor ze rustig worden. Direct wordt ook al een goede pijnstiller gegeven pre operatief. Daarna wordt het konijntje aan de gasanaesthesie gelegd en goed gemonitord.
Door middel van een warmtekussen tijdens en na de operatie houden we de kans op onderkoeling zo laag mogelijk.

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van huis.